Kalbin Olağanüstü Halleri
İnsanoğlunun şerefi ve yaratılmışlar arasındaki seçkinliği, kendisinde hiçbir noksanlık bulunmayan Allah’ı
tanımasıyla gerçekleşir. Kulun Allah’ı hakkıyla tanıması dünyada kemale ermesinin ve övünç duymasının
kaynağı olduğu gibi ahirette de azığı ve sermayesidir. Allah’ı bilmek ancak kalp ile mümkündür. Allah’ı
bilen, Allah için çalışan, Allah’a koşan, Allah katında ve yanında olanları ortaya seren yine kalptir. Nasıl
ki bir efendi kölesini, bir idareci memurunu, bir sanatçı alet edevatını yönetirse kalp de vücuttaki diğer
organlara yönetir. Allah katında kabul gören, Allah’tan başka şeylerden sıyrılmış, selim bir kalptir.
Kendisinden itaat etmesi istenilen, muhatap alınan ve sitem edilen bir kalptir. Allah’a yaklaşmanın
saadetiyle kurtuluşa erenin kalp olduğu gibi kötülüklere bulanıp bedbaht olan da bir kalptir. Gerçekte
Allah’a karşı huşû duyan da bir kalptir. Diğer organların yaptıkları ibadetler kalbin nurundan kaynaklanır.
Her kalp içerisinde ne barındırıyorsa dışarıya da onu sızdırır. İnsanoğlu ancak kalbini tanırsa kendini
tanıyabilir. Nefsini tanıdığında ise Rabb’ini tanır. Kalbini ve nefsini bilmeyen Rabb’ini de bilemez. Yine
kalbini ve nefsini tanıyamayan kimse başkalarını da tanıyamaz.
İnsanoğlunun şerefi ve yaratılmışlar arasındaki seçkinliği, kendisinde hiçbir noksanlık bulunmayan Allah’ı
tanımasıyla gerçekleşir. Kulun Allah’ı hakkıyla tanıması dünyada kemale ermesinin ve övünç duymasının
kaynağı olduğu gibi ahirette de azığı ve sermayesidir. Allah’ı bilmek ancak kalp ile mümkündür. Allah’ı
bilen, Allah için çalışan, Allah’a koşan, Allah katında ve yanında olanları ortaya seren yine kalptir. Nasıl
ki bir efendi kölesini, bir idareci memurunu, bir sanatçı alet edevatını yönetirse kalp de vücuttaki diğer
organlara yönetir. Allah katında kabul gören, Allah’tan başka şeylerden sıyrılmış, selim bir kalptir.
Kendisinden itaat etmesi istenilen, muhatap alınan ve sitem edilen bir kalptir. Allah’a yaklaşmanın
saadetiyle kurtuluşa erenin kalp olduğu gibi kötülüklere bulanıp bedbaht olan da bir kalptir. Gerçekte
Allah’a karşı huşû duyan da bir kalptir. Diğer organların yaptıkları ibadetler kalbin nurundan kaynaklanır.
Her kalp içerisinde ne barındırıyorsa dışarıya da onu sızdırır. İnsanoğlu ancak kalbini tanırsa kendini
tanıyabilir. Nefsini tanıdığında ise Rabb’ini tanır. Kalbini ve nefsini bilmeyen Rabb’ini de bilemez. Yine
kalbini ve nefsini tanıyamayan kimse başkalarını da tanıyamaz.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 91,12 | 91,12 |